Sidste referat.

Referat af bestyrelsesmøde 13. november 2024

Bestyrelsesmøde, onsdag d. 13/11  – 2024, kl. 18:00

Deltagere:, Berit, Thinne, Nicolai og Jakob

Fraværende: Anne og Bertram

Referent: Nicolai

 

Valuarvurdering vs. vurderingsnotat?

Thea bedes opklare, hvad der er fordele og ulemper ved vurderingsnotat versus valuarvurdering. Hvor længe gælder vores nuværende valuar? Vi skeler til at lade hendes vurdering ligge til grund for den videre beslutning

 

Dato for regnskabsmøde primo februar 2025

Torsdag 6 februar klokken 17

 

Fremtidens salgsproces

Bestyrelsen synes det er en god ide, at lade Andelsbo overtage mest muligt af salgsprocessen, men den endelige beslutning tages efter GF af den nyvalgte bestyrelse. 

Bestyrelsen vil herefter skulle sørge for at lægge lejligheder til salg på hjemmesiden samt finde frem til den eventuelle interne køber jævnfør vedtægternes bestemmelse om interne køb pr. anciennitet.

Thea bedes komme med et udkast til en vedtægtsændring.

 

Trepartsbytte - skal vi bede Thea komme med forslag til vedtægtsændring, så dette forhindres fremadrettet?

Ja – Nicolai tager kontakt til Thea. Det er formentlig ikke muligt indenfor lejeloven, men hun bedes også undersøge muligheden for at sætte byttereglen som andenrangeret til intern venteliste.

 

Renovation har haft problemer med lås i en port, låsesmed tilkaldt via Racoon

Racoon bedes håndtere graffiti på døre og bygning. Nicolai tager kontakt

 

Altanforslag

For nuværende går vi ikke videre med altanforslaget. Der lægges op til at nedsætte et altanudvalg på GF, som består af eksempelvis fire andelshavere og et medlem af bestyrelsen.
 

Dato for næste møde:

  • 12. december (16:30)

Bestyrelsen

Foreningens daglige virksomhed ledes af bestyrelsen, hvis 5 medlemmer vælges af generalforsamlingen for to år ad gangen. Desuden vælges to bestyrelsessuppleanter for et år. Formand udpeges direkte af generalforsamlingen hvert andet år. Samti­dig med formanden vælges to bestyrelsesmed­lemmer. Bestyrelsen konstituerer sig selv med næstformand og sekretær.

Formand, sekretær

Anne 

Som formand:

  • Salg og vurderinger
  • Byggesager (f.eks. bad)
  • Fremleje
  • Økonomi/Regnskab
  • Forsikring
  • El og vandregnskabet 
  • Husordensproblemer 
  • Fjernvarme
  • Generalforsamling – bestille lokaler

    Som sekretær:
  • Postkassen i 5, st. th.
  • Referater/Dagsorden
  • Hjemmesiden
  • Ugentlig tjek af bestyrelsens mail
  • Husordensproblemer
  • Betaling af regninger 
  • PROBO - godkendelse af regninger

Medlem

Nicolai

Ansvarsområde  (skal opdateres)

  • Fortov (Kontakt til kommunen)
  • Salg af nøgler 
  • Renovation 
  • Døre
  • Lys i opgange og på gaden
  • Gården
  • Husordensproblemer
  • Salg og vurderinger
  • Vinduer/glarmester
  • Bestyrelses kontor 
  • Arbejdsweekendsudvalget

Medlem

Bertram

Ansvarsområde 

  • Byggesager (f.eks. bad)
  • Radiatorer + løbende toiletter

Medlem

Thinne

Ansvarsområder

  • Haveudvalg
  • Husordensproblemer
  • Arbejdsweekend

Medlem

Berit

Ansvarsområde

  • Vaskeriet og badet
  • Haveudvalget

 

Suppleant

Jakob

Ansvarsområde

  • Vaskeriet og badet
  •