Sidste referat.

Referat af bestyrelsesmøde d. 17. april 2024 kl. 18-20

Til stede: Thinne, Søren, Bertram, Nicolai, Anne, Jakob, Berit.

Fraværende: -

Referent: Anne

  1. Opsamling på generalforsamling - altaner.

To arkitekter deltager på næste bestyrelsesmøde ift. erfaringer med beboermøder om altaner.

 

  1. Opbevaringsbure i gården.

Der bestilles opsætning af to trådbure til gården – ét til vicevært og et til legetøj.

 

  1. Lejer i galleriet.

Bestyrelsen er i dialog med Henrik, der lejer erhvervslejemålet i stueetagen, og undersøger forholdene omkring foreningens muligheder for at ændre brugen af erhvervslejemålet til fælleslokale. Herunder undersøges lejekontraktens vilkår. Skal afklares før GF næste år.

 

  1. Vedtægter og husorden opdateret efter generalforsamling.

Omdelt i postkasserne og lagt på hjemmesiden.

 

  1. Solceller på taget.

Bestyrelsen har haft møde med en rådgiver ift. solceller – og iværksætter en screening som skal klarlægge om vores ejendom er velegnet til solceller; der er gode lysforhold til det. Hvis solceller opsættes, vil alle andelshavere have mulighed for at benytte sig af det. I stedet for at hver andelshaver afregner individuelt til et leveringsselskab, vil foreningen skulle afregne for samlet forbrug og en bimåler i hver lejlighed klarlægge lejlighedens individuelle forbrug som betales til foreningen. Solceller vil kunne reducere den individuelle lejligheds forbrug fra el-nettet med op til 30%. Efter evt. positiv screening forventer bestyrelsen at indhente en række tilbud.

 

  1. Punkterede ruder.
    Der er omdelt sedler til indrapportering af punkterede ruder. Der opsættes opslag om deadline for tilbagemelding 1. maj. 5. salens ruder inkluderes i oversigtstegningen næste gang.

 

  1. Brandalarmer.

Brandalarmer er skiftet/opsat i kældre, bad, bestyrelseslokale. Bestyrelsen overvejer fortsat om alarmerne skal tilsluttes el-nettet, så vi sikrer at alarmerne ikke løber tør for batteri.

 

  1. Genstande i opgangene.

Der skal stadig ikke stå genstande på hverken for- eller bagtrapper.

 

  1. Arbejdsweekender.

Den første er arbejdsdag er afholdt søndag d. 7. april. De to næste er d. 9. juni og d. 24. august.
 

  1. Næste møde(r).

29. maj 2024 kl. 18-20.

19. juni 2024 kl. 18.30. Kommende møder startes 18.30.

Bestyrelsen

Foreningens daglige virksomhed ledes af bestyrelsen, hvis 5 medlemmer vælges af generalforsamlingen for to år ad gangen. Desuden vælges to bestyrelsessuppleanter for et år. Formand og kasserer udpeges direkte af generalforsamlingen skiftevis hvert andet år. Samti­dig med formanden vælges to bestyrelsesmed­lemmer. Bestyrelsen konstituerer sig selv med næstformand og sekretær.

Formand

Søren 

  • Salg og vurderinger
  • Byggesager (f.eks. bad)
  • Fremleje
  • Økonomi/Regnskab
  • Forsikring
  • El og vandregnskabet 
  • Husordensproblemer 
  • Fjernvarme
  • Generalforsamling – bestille lokaler

Medlem

Nicolai

Ansvarsområde  (skal opdateres)

  • Fortov (Kontakt til kommunen)
  • Salg af nøgler 
  • Renovation 
  • Døre
  • Lys i opgange og på gaden
  • Gården
  • Husordensproblemer
  • Salg og vurderinger
  • Vinduer/glarmester
  • Bestyrelses kontor 
  • Arbejdsweekendsudvalget

Medlem

Bertram

Ansvarsområde 

  • Byggesager (f.eks. bad)
  • Radiatorer + løbende toiletter

Medlem - sekretær

Anne

Ansvarsområde

  • Postkassen i 5, st. th.
  • Referater/Dagsorden
  • Hjemmesiden
  • Ugentlig tjek af bestyrelsens mail
  • Husordensproblemer
  • Betaling af regninger 
  • PROBO - godkendelse af regninger

Medlem

Thinne

Ansvarsområder

  • Haveudvalg
  • Husordensproblemer
  • Arbejdsweekend

Suppleant

Berit

Ansvarsområde

  • Vaskeriet og badet
  • Haveudvalget

 

Suppleant

Jakob

Ansvarsområde

  • Vaskeriet og badet
  •